Lerikdə qar uçqununun altından çıxarılan 8 aylıq körpənin vəziyyəti normallaşıb .....                     “MDB ölkələrinin 9 mindən çox sakini Suriyada vuruşur” .....                     "Bakı silahlanmaqda, İrəvan isə susmaqda davam edir" .....                     Əl-Bab şəhərinin böyük hissəsində nəzarət təmin edilib .....                     Bərdədə orta məktəbin həyətində tank mərmisi tapılıb .....                     Həbs ediləcəyini düşünən qadın zəhər içdi .....                     Sərkisyanın əleyhinə imza atmayan azərbaycanlılar .....                     Masallıda qanunsuz dini fəaliyyətlə məşğul olan şəxs həbs edilib .....                     Azərbaycan ordusunun cəbhəboyu zonada yeni təlim mərkəzinin və qərargah binasının açılışı olub .....                     Dollar manata qarşı möhkəmləndi .....                     Tovuzda raket qalıqları tapılıb .....                     Ət sürətlə bahalaşır, heyvan qıtlaşır... .....                     BQXK nümayəndələri bloger Aleksandr Lapşinə baş çəkiblər .....                     Britaniya parlamentində “Xocalı Sülh Mükafatı”nın təqdimatı olub .....                     Xanım futbol şərhçisindən qlamur .....                     Allahşükür Paşazadə ilə II İliya arasında telefon danışığı olub .....                     "Qaçqınkom" şefinin bundan xəbəri varmı? .....                     "Sənin ananın adı İlhamə yox, Lalədir" .....                     Ukraynadakı səfirliyimizin əməkdaşı ermənilərlə bir arada .....                     Lapşinin anası Bakıda .....                     Naxçıvan MR-in Konstitusiyasına dəyişikliklər .....                     Azərbaycan-Ukrayna parlamentlərarası əlaqələr daha da genişlənir .....                     Şəhid övladlarını sevindirməkdən qürur hissi duyuruq .....                     "Avropa ölkələrinin gözü Azərbaycandadır" .....                     Bakıda saxta viza düzəldənlər peyda olub .....                     Kürdəmir sakini əmisi oğlunu bıçaqlayıb .....                     “Bircə İsraildə Azərbaycan səfirliyi də açılsaydı...” .....                     Təmas xəttində kritik eskalasiya: düşmən qüvvələri niyə cəmləşir .....                     Ukraynada deputatı qaçırdılar .....                     Çamadanın qulpundan narkotik vasitələr çıxdı .....                     "İran şirkətləri Azərbaycanın qeyri-neft sektoruna 150 mln. dollar yatırıb" .....                     Rusiya Donetsk və Luqansk “xalq respublikaları”na daş kömür ixracına başladı .....                     SOCAR OPEC-in razılaşmasındakı boşluqdan istifadə edib .....                     Sumqayıt Dövlət Universiteti ilə "Azərişıq" ASC-nin Tədris Mərkəzi arasında əməkdaşlıq müqaviləsi imzalandı .....                     Nəsimi rayon ictimaiyyəti Gənc Tamaşaçılar Teatrında .....                     "Orxan sələmə pul götürüb İlhaməyə yas verdi" .....                     Prezident İlham Əliyev Türkiyənin qida, kənd təsərrüfatı və heyvandarlıq nazirini qəbul edib .....                     Rusların Ermənistana səfəri yolunda pasport maneəsi .....                     Zaqatalada fındıq bağlarında yanğın olub .....                     Zaurun proqramındakı ekspert axtarışa verildi .....                 

Kamran ƏLİYEV
Tarix: 6-10-2016, 17:50 | Çap et
Kamran ƏLİYEV
Baş Dövlət Yol Polisi İdarəsindən sürücülərə tövsiyə

Dövlət Yol Polisi tərəfindən müntəzəm olaraq yol-nəqliyyat hadisələrinin qarşısının alınması məqsədilə profilaktiki tədbirlərin keçirilməsinə baxmayaraq, hələ də müəyyən olunmuş sürət həddini aşan, ötmə və manevr etmə qaydalarını pozan, hətta sərxoş vəziyyətə avtomobili idarə edən sürücülərə tez-tez rast gəlmək olur. Sözsüz ki, bu qayda pozmaları hər dəfə qəza ilə nəticələnmir. Amma qəzaların təhlilindən məlum olur ki, qəzanı törədən şəxs hadisəni törədənədək həmin qaydaları pozduğuna görə artıq bir neçə dəfə məsuliyyətə cəlb edilib. Lakin çox vaxt qəza nəticəsində zərərçəkən təkcə təqsirkar tərəf olmur. Əfsuslar olsun ki, bəzən qəza zamanı heç bir qayda pozuntusuna yol verməyən hərəkət iştirakçısı daha çox zərər görür. Belə qəzaların qarşısını almaq çətin olsa da onun nəticələrini yüngülləşdirmək, insanları ciddi zədələrdən qorumaq üçün müəyyən tədbirlər görmək mümkündür.
Adətən toqquşma, insan reaksiyasının qəzanın qarşısını almağa yetərli olmaması və ya nəqliyyat vasitəsinin idarəolunmaz vəziyyətə düşməsi səbəbindən baş verir. Çox vaxt sürücülər düşdükləri qəza vəziyyətləri haqqında danışarkən deyirlər: "Nə lazımdırsa etdim, amma qəzadan qaça bilmədim". Bəli, qəza vəziyyətində əvvəlcə sürücünün diqqəti yalnız ona yönəlir ki, toqquşmadan yayınsın. Bu alınmadıqda isə o, özünü taleyin ixtiyarına buraxır. Halbuki həmin anda, qəzaya bir neçə saniyə qalanda vəziyyətdən minimum itkilərlə çıxmaq və insanları xilas etmək olar.
Əgər avtomobilin hər hansı maneəyə çarpması qarşısıalınmazdırsa, sürücü nə etməli, özünü necə aparmalıdır?
Mütəxəssislərin çoxillik təcrübəyə əsaslanan ümumi rəyi belədir ki, qəza obyektiv reallıqdır. Təbii ki, bu barədə fikirlər adamda qorxu hissi yaradır. Lakin təkcə qorxu hissi qəzanın qarşısını almağa yetərli deyil. Axı qəzanın başqa adamın günahı üzündən baş verməsi də mümkündür. Qorxu əslində vəziyyəti daha da ağırlaşdırır. Çünki sürücü qorxu içində olduqda, lazımi tədbirləri görə bilmir və düzgün qərar vermək qabiliyyətini itirir.
Bəzən "qorxu anı" anlayışından çox yazır və çox danışırlar. Bu zaman insan beynində bir növ "qısa qapanma" nəzərdə tutulur. Əlbəttə, hərəkət şəraiti qəflətən dəyişdikdə, insan qorxa bilər. Amma söhbət reaksiya müddətindən, yəni təhlükəni duyan andan tədbir görülənədək keçən vaxtdan, yəni təxminən 0,2-0,5 saniyədən gedir. Reaksiya müddəti böyük olanlar diqqətsiz və hazırlıqsız sürücülərdir. Bu kateqoriyadan olan sürücülərə alkoqol və narkotik maddələrin qəbulu nəticəsində sərxoş vəziyyətdə olan şəxslər də aiddir. Onlar hərəkət şəraitinə lazımi səviyyədə fikir vermir, ətraflarında cərəyan edən hadisələri nəzarətdə saxlamırlar. Yaxşı sürücünün reaksiya cəldliyi isə hər şeydən əvvəl onun diqqətinin, istənilən təsadüfə hər an hazır olmasının nəticəsidir. Əsas məsələ isə düzgün reaksiyadır. Bu, cəldlikdən daha vacib şərtdir.
Adətən gənclərdə reaksiyanın yaşlılara nisbətən daha yaxşı olmasını deyirlər. Amma 80 km/saat sürətlə gedərkən, yolda şüşə qırıntılarını görərək, dərhal qarşıdan gələn avtomobillərin hərəkət zolağına çıxan gənc sürücünün cəldliyi təqdir edilə bilməz. O, cəld hərəkət etsə də, səhv qərar verir. Çünki ən yaxşı halda zəif toqquşmadan sonra maşının təmirinə xərclənən pula heç olmasa 10-12 şin almaq olardı. Gənc sürücü isə təhlükəsizliyi deyil, məhz təkərlərinin deşiləcəyindən qorxduğu üçün yanlış qərar verir.
Qəzanın qarşısını almaq üçün çox şey etmək olar. Qaçılmaz qəzanı da "yüngülləşdirmək mümkündür. Axı avtomobilin hərəkəti tətbiqi fizikanın qanunlarına əsaslanır. Tormozu basanda da, əyri xətt üzrə hərəkət edəndə də, təkərin yol örtüyü ilə sürtünmə qüvvəsini nəzərə alanda da həmin qanunları bilmək lazımdır.
Qəzaların ən ağır növü avtomobillərin frontal, yəni qarşı-qarşıya toqquşmasıdır. Çünki bu zaman hər iki avtomobilin sürəti və kinetik enerjisi cəmlənir. Belə hadisələr çox vaxt sürücülərin və sərnişinlərin ölümü ilə nəticələnir. Ona görə də qarşı-qarşıya toqquşmadan mümkün qədər qaçmaq məsləhətdir. Əgər toqquşmadan qaçmaq mümkün deyilsə, heç olmasa frontal zərbəni yan zərbə ilə əvəz etmək lazımdır. Amma bir məsələni də unutmaq olmaz ki, sürətli avtomobil yan hissəsi ilə ağaca dəydikdə, frontal toqquşmada olduğu kimi ciddi zədələr alır. Zərbə ortadan tutduqda, maşın bir növ ağacı "qucaqlayır", sərnişinlər sıxılır. Ona görə də ağaca qabaq və ya arxa qanadlarla dəymək daha təhlükəsizdir. Bu halda avtomobil fırlanır, lakin adətən ölüm halı olmur.
Əlbəttə, ən yaxşısı, ümumiyyətlə, toqquşmasız ötüşmək, yəni maşını yoldan çıxararaq, çöllüyə, boş sahəyə yönəltməkdir, sözsüz ki, buna şərait varsa. Bu halda avtomobildəki insanların həyatını xilas etmək mümkündür. Odur ki, çıxılmaz vəziyyətdə bütün iradəni toplayaraq yoldan boş sahəyə çıxmaq daha doğru qərar hesab edilə bilər.
Yol-nəqliyyat hadisələrində alınan xəsarətlərin xarakterini və potensial təhlükə istiqamətlərini təhlil edərkən statistik məlumatlar göstərib ki, toqquşmaların 75 faizi frontal, 12,5 faizi yandan və bir o qədər də arxadan dəyən zərbələrlə müşayiət olunur. Qeyd etdiyimiz kimi, ən təhlükəlisi frontal toqquşmadır. Araşdırmalara görə, avtomobillərin sürəti saatda 26 km-ə qədər olduqda, hadisə yalnız avtomobillərin zədələnməsi ilə nəticələnir. Sürət saatda 40 km-i keçəndə isə həm avtomobillər əzilir, həm də içərisindəki adamlar sükan çarxına, ön panelə, qabaq şüşəyə, salon detallarına dəyərək yaralanırlar. Unutmayın ki, saatda 50 km sürətlə gedən maşında əyləşmiş adamın kinetik enerjisi 3-cü mərtəbədən yıxılanla demək olar ki, eyni olur.
Ötən il ərzində respublikada baş vermiş yol-nəqliyyat qəzalarının 33,6 %-i, daha doğrusu 748-i nəqliyyat vasitələrinin toqquşması ilə nəticəsələnib. Bu qəzalarda 296 nəfər həlak olub, 1032 nəfər isə xəsarət alıb. Alınan xəsarətlərin xarakterinə gəldikdə isə, zədələrin 72 %-ni baş, 47 %-ni ayaq, 29 %-ni əl, 36 %-ni döş nahiyəsi və onurğa, 15 %-ni isə qarın və çanaq zədələri təşkil edib. Odur ki, əgər zərbə qaçılmazdırsa ilk növbədə başı qorumaq lazımdır. Çünki əl, ayaq, qabırğa sınıqlarının sağalması mümkündür, lakin boyun fəqərələrinin sınığı və ya başa dəyən güclü zərbə bəzən ölümcül ola bilir. Ona görə də hava yastığı olmayan avtomobildə sürücünün yanındakı sərnişin təhlükəsizlik kəmərini bağlayıbsa ayaqlarını möhkəmcə yerə dayamalı, sifətini isə əlləri ilə örtməlidir ki, zərbə zamanı qopan əşyalar onun sifətinə, yaxud gözlərinə xəsarət yetirməsin. Kəməri bağlamamış sərnişinin vəziyyəti isə daha ağır ola bilər. Çünki zərbə zamanı kəməri bağlı olan sərnişini kəmər saxladığı üçün o üzünü tuta bilir və qabaq şüşəyə çırpılmaması üçün onu kəmər saxlayır. lakin kəmərsiz sərnişin üzünü tutduğu halda əlləri ilə qabaq panelə dayaq verə bilmədiyinə görə daha ağır xəsarət almağa məhkum olur.
Təəssüf ki, arxada oturan və kəməri bağlamayan sərnişinlər heç nəyə dayaq verə bilmirlər. Qabaq oturacaqların söykənəcəkləri etibarsız dayaq olduğundan, onlar üçün ən uyğun vəziyyət böyrü üstə uzanaraq ayaqları qarına tərəf yığmaq və başı qolları arasına almaqdır.
Təhlükəli qəzalardan biri də arxadan gözlənilməz zərbədir. Belə zərbə zamanı hazırlıqsız adamın başı geriyə kəskin hərəkət edir ki, bu da yenə boyun fəqərələrinin sınmasına gətirib çıxara bilər. Təbii ki, arxadan zərbəni proqnozlaşdırmaq çətin məsələdir. Lakin buna imkan varsa və ya arxadan kəskin tormazlama səsi eşidilərsə başı və boyunu söykənəcəyə möhkəm sıxmaq, ayaqları döşəməyə və ya irəlidəki söykənəcəyə dirəmək, mümkündürsə, peysəri əllə bərk tutmaq lazımdır.
Qeyd olunan bütün hallarda bədəni boşaltmaq olmaz. Əksinə, əzələləri gəriltmək və bütün qüvvələri səfərbər etmək zəruridir.
Bəzən təhlükəli vəziyyətdə adamlar maşının qapısını açaraq, tullanmağa cəhd göstərirlər. Belə də etmək lazım deyil. Çünki faciə baş verə bilər. Adətən tullanan adam ya təkərin altına düşür, ya da çevrilən avtomobil onu əzir. Ən yaxşısı, düzgün vəziyyət alaraq yerində qalmaqdır.
Bir məsələni də qeyd edək ki, uzun müddət istismarda olan köhnə modelli "VAZ" markalı avtomobillərin iştirakı ilə yol-nəqliyyat hadisələri baş verdikdə qəzalarda insanların xəsarət alma ehtimalı daha böyükdür. Belə ki, istismar müddətini keçmiş belə avtomobillərin banı və digər texniki detalları qəzalar zamanı insanları xəsarət almaqdan qorumaq əvəzinə, əksinə insan üçün əməlli-başlı təhlükəyə çevrilir. Bunun səbəbi odur ki, möhkəmliyini itirmiş detallar zərbədən asanlıqla deformasiyaya uğraryır və insanlara xəsarət yetirir. Belə qəzalara xeyli misallar gətirmək olar.
Odur ki, gəlin hamılıqla yol hərəkəti qaydalarına həmişə riayət edək ki, nə qazaya düşmək kimsəyə qismət olsun, nə də qəza zamanı özünü müdafiə etmək.





 
Sorğu

QARABAĞI HANSI YOLLA AZAD EDƏ BİLƏRİK?
Savaş yolu ilə
Sülh yolu ilə
Qarabağ əldən gedib ey...

Şirkət-Xidmət
   
Xəbər lenti
                                                 
Lerikdə qar uçqununun altından çıxarılan 8 aylıq körpənin vəziyyəti normallaşıb
Dünən, 18:07
“MDB ölkələrinin 9 mindən çox sakini Suriyada vuruşur” - Putin
Dünən, 18:06
"Bakı silahlanmaqda, İrəvan isə susmaqda davam edir" - Ermənistan mətbuatı
Dünən, 18:03
Əl-Bab şəhərinin böyük hissəsində nəzarət təmin edilib - Türkiyənin Müdafiə naziri
Dünən, 17:55
Bərdədə orta məktəbin həyətində tank mərmisi tapılıb - FOTO
Dünən, 17:54
Həbs ediləcəyini düşünən qadın zəhər içdi - Bakıda
Dünən, 17:38
Sərkisyanın əleyhinə imza atmayan azərbaycanlılar
Dünən, 17:36
Masallıda qanunsuz dini fəaliyyətlə məşğul olan şəxs həbs edilib - FOTO
Dünən, 17:35
Azərbaycan ordusunun cəbhəboyu zonada yeni təlim mərkəzinin və qərargah binasının açılışı olub - FOTOLAR
Dünən, 17:21
Dollar manata qarşı möhkəmləndi - MƏZƏNNƏ
Dünən, 17:18
Tovuzda raket qalıqları tapılıb - FOTO
Dünən, 17:14
Ət sürətlə bahalaşır, heyvan qıtlaşır... - BÖHRAN
Dünən, 17:12
BQXK nümayəndələri bloger Aleksandr Lapşinə baş çəkiblər
Dünən, 17:11
Britaniya parlamentində “Xocalı Sülh Mükafatı”nın təqdimatı olub - FOTO
Dünən, 17:02
Xanım futbol şərhçisindən qlamur – fotosessiya
Dünən, 16:58
Allahşükür Paşazadə ilə II İliya arasında telefon danışığı olub
Dünən, 16:45
"Qaçqınkom" şefinin bundan xəbəri varmı? - ŞİKAYƏT VAR
Dünən, 16:43
"Sənin ananın adı İlhamə yox, Lalədir" - İlhamə Quliyevanın bacısından Orxana
Dünən, 16:36
Ukraynadakı səfirliyimizin əməkdaşı ermənilərlə bir arada - ŞOK FOTO
Dünən, 16:33
Lapşinin anası Bakıda - oğlu ilə görüşdü, yeni vəkil tutdu
Dünən, 16:28
Naxçıvan MR-in Konstitusiyasına dəyişikliklər qəbul edilib
Dünən, 16:27
Azərbaycan-Ukrayna parlamentlərarası əlaqələr daha da genişlənir
Dünən, 16:25
Şəhid övladlarını sevindirməkdən qürur hissi duyuruq
Dünən, 16:13
"Avropa ölkələrinin gözü Azərbaycandadır" - Natiq Əliyev
Dünən, 16:11
Bakıda saxta viza düzəldənlər peyda olub - Yüzlərlə qurban var/ FOTOFAKT
Dünən, 16:06
Kürdəmir sakini əmisi oğlunu bıçaqlayıb
Dünən, 16:02
“Bircə İsraildə Azərbaycan səfirliyi də açılsaydı...” - deputat
Dünən, 16:00
Təmas xəttində kritik eskalasiya: düşmən qüvvələri niyə cəmləşir
Dünən, 15:58
Ukraynada deputatı qaçırdılar
Dünən, 15:56
Çamadanın qulpundan narkotik vasitələr çıxdı - fotolar
Dünən, 15:54
"İran şirkətləri Azərbaycanın qeyri-neft sektoruna 150 mln. dollar yatırıb"
Dünən, 15:38
Rusiya Donetsk və Luqansk “xalq respublikaları”na daş kömür ixracına başladı
Dünən, 15:35
SOCAR OPEC-in razılaşmasındakı boşluqdan istifadə edib - TƏHLİL
Dünən, 15:29
Sumqayıt Dövlət Universiteti ilə "Azərişıq" ASC-nin Tədris Mərkəzi arasında əməkdaşlıq müqaviləsi imzalandı
Dünən, 15:24
Nəsimi rayon ictimaiyyəti Gənc Tamaşaçılar Teatrında - FOTOLAR
Dünən, 15:23
"Orxan sələmə pul götürüb İlhaməyə yas verdi"
Dünən, 15:16
Prezident İlham Əliyev Türkiyənin qida, kənd təsərrüfatı və heyvandarlıq nazirini qəbul edib
Dünən, 15:13
Rusların Ermənistana səfəri yolunda pasport maneəsi
Dünən, 15:11
Zaqatalada fındıq bağlarında yanğın olub
Dünən, 15:00
Zaurun proqramındakı ekspert axtarışa verildi
Dünən, 14:53
Bakı Metropoliteni gücləndirilmiş rejimə keçəcək - SƏBƏB?
Dünən, 14:50
MTN generallarının məhkəməsi açıq keçiriləcək - DÖVLƏT SİRRİ TƏŞKİL EDƏN EPİZODLAR İSTİSNA OLMAQLA
Dünən, 14:47
“Krımı hərbi yolla qaytarmaq olmaz” - Mustafa Kırımoğlu
Dünən, 14:41
Əməkdar artist nənə olacaq
Dünən, 14:39
Astara gömrüyündə özbaşınalıq... - 'Bura cəhənnəm qapısıdır'
Dünən, 14:37
Cavid Qurbanov haqqında ilginc iddialar - Belə deyirlər...
Dünən, 14:35
Bu ailə 11 gündür küçələrdə qalıb - VİDEO
Dünən, 14:33
Vergilər Nazirliyi vergi ödəyicilərinə xəbərdarlıq edib
Dünən, 14:30
“Kişilik bazarda satılsaydı, 5 kq alıb qapısına qoyardım” - Tolik
Dünən, 14:29
Azərbaycan da bu hədəfin bir hissəsidir - Şefçoviç
Dünən, 14:27
Şirkət-Xidmət
 
 
Dia.az © 2010 - 2014
Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə müvafiq keçidin qoyulması mütləqdir.
Bizimlə Əlaqə : Tel - (055) 560 77 49 (070) 202 30 39 E-mail : dia-az@mail.ru
Designed by Daraaz.net
�������@Mail.ru